سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طراحی رستوران با اشکال هندسی

شرح متن ارائه شده توسط معماران. استودیو معماری Renesa Interiors Studio، نشانه هایی از معماری دینامیک اصلی را برای ایجاد یک تجربه فضایی پر از گالری های حجمی و توده های تقسیم کرد. واقع در خیابان 32 بازسازی شده، فضای میزبان یک رستوران و یک اتاق فرار است که یک تجربه متغیری را که شامل بازدید کننده از همان ابتدا است، باز می کند.

رستوران از طریق یک درب جلو با پانل های شیشه ای ساده که اشاره ای به رنگ های فضایی که در داخل دنبال می شوند، دسترسی پیدا می کند.
پس از ورود، بازدید کننده فورا به یک قلم نامعلوم منتقل می شود، که به شکل های هندسی شکل می گیرد که منعکس کننده تزئینی مدرن در معماری سنتی هند است.

سازگاری در استفاده از هندسه پیوسته به طور منظم در مقیاس های مختلف طراحی همکاری با یک پالت رنگ روشن از مواد گرم و پر جنب و جوش است. ایده اصلی، ادغام اصول است که الهام بخشیدن به زیبایی شناسی آن از عناصر جانتار مارتار در دهلی و جیپور و همچنین از یک بازی پازل بی نظیر دره یادبود است. مفهوم این بود که دستکاری فضا را به منظور ایجاد چند جیب که از آرایه ای از خطوط و اشکال بوجود می آیند. نتیجه آن طراحی است که شامل سوراخ های شکسته شده با ارزش های مختلف تونال و خلوص اشکال مورد استفاده است.

بازدید کننده از احساس بودن در سفر لذت می برند، ایده ی ارتباط برقرار می کنند، اما برای صمیمیت برای یک "فضای پویا و در عین حال فضایی" باقی می مانند. تنوع رنگ و ماتریال این توده های تقسیم شده را تشکیل می دهند که گروه بندی حجم متمایز، اما مرتبط با یکدیگر را تشکیل می دهند، هر کدام با یک عملکرد خاص.

این پارتیشن های رنگی در برابر دیوارهای بتنی موجود قرار دارند. یکی از دیوارهای اصلی نیز دارای یقه هایی است که به شکل آرام نیمی از نقاط و قوس اشاره دارند. ارائه یک جلسه ملاقات و مکان تعاملی اجتماعی، هر منطقه ناهارخوری با پوشش کف بتنی که در آن قرار گرفته است، مشخص شده و یا هندسه یا ترکیبی از رنگ های ناهمگن تعریف شده و متحد شده است. بازیگری در سطوح، وسایل و مبلمان در سراسر رستوران همچنان ادامه دارد.

طراحی روشنایی مجسمه سازی که برای پروژه انتخاب شده است، به منظور تشخیص حجم های مختلف، چراغ های خورشیدی نور دیوارهای کافه را روشن می کند، در حالی که چراغ های آویز و چراغ های طبقه ای در طرح طلای رز در ادامه به شخصیت اضافه می کند و سایه های جالبی را در فضا پر می کند. بنابراین، داخلی به طور عمدی تغییر یافته است تا مطابقت خلق و خوی مکان را داشته باشد.

این عناصر از علاقه به ایجاد یک طراحی متمایز از طریق یک زبان ساده متمایز می شوند که این رستوران را به عنوان یک افزودنی منحصر به فرد در این منطقه قرار می دهد. بخشی از یک طراحی شل، متقاطع مرجع و در همکاری با تیم مارک تجاری، استودیو Renesa با هدف استراتژی از دیدگاه طراحی است که معماری این کار را انجام می دهد.

ترجمه: معماری

منبع: archdaily